2015. január 29., csütörtök

Egészséges, hosszú haj - hogyan?!

Sokunk nagy dilemmája, hogy hajunkat egészségesebbnek tudjuk és gyorsabban nőjön, elérjük az az egészséges haj diadalát, ez manapság a nők körében az egyik legfontosabb téma, hiszen mindannyiunk megszenved a haj szépségéért nap, mint nap. Megpróbálom megragadni a legfontosabb szabályokat, amiket betartva mi is elérhetjük a tökéletességet:

1. FÉSŰ: csakis fából készült hajkefét válasszunk, mással ne fésülködjünk, ennek hatására soha nem fog szállni a haj.


2. SAMPON: ne használjunk szilikontartalmú készítményeket, ezek károsak a hajra, próbáljunk meg elrugaszkodni a drogériák polcain roskadozó divatsamponoktól, válasszunk fodrászok által is használt termékeket, Kallos, Wella vagy Toni&Guy samponokat, balzsamokat. Ne tegyünk sampont közvetlenül a fejbőrre, alulról kezdjük az oszlatást.





3. PAKOLÁS: aki ismer, tudja, hogy enékül a pont nélkül én személy szerint nem élhetek, házi pakolásom receptje elérhető itt vagy itt.



4. HAJSZÁRÍTÓ: igen, e nélkül kellene kibírnunk a hajmosásaink jelentős részét, hiába a sok új ionizációs, hideg levegős szárító, még mindig ez a legkárosabb a hajra, ezt pedig sajnos mindenki használja. Ha teheted, úgy szervezd a mosásokat, hogy legyen több időd magától száradnia a hajadnak. Ha pedig kénytelen vagy használni, válassz professzionális szárítót, Remingtont vagy Rowentát, természetesen hideg levegőt használj.



5. FESTÉS: festékkel soha, színezővel fesd a hajad, vagy, ha ezt nem akarod feladni, sötétebb színeket úgy fess újra, hogy csak a tövét, ne az egészet, ezzel sokkal jobban megóvod a hajad a kellemetlenségektől. Ne szívasd le, még ha annyira nagyon fontosnak tartod is, hogy most a fekete helyett szőke legyél vagy világosbarna, bírd ki a lenövesztést egy semleges színű hajszínezővel kiegészülve.



6. HAJVÁGÁS: nagyon fontos, hogy az eltöredezett hajvégektől rendszeresen megváljunk, ha lehet, másfél havonta pár centit vágassunk hajunk végéből, vagy vágjunk magunknak, ezzel a csodás ollóval:)



7. HAJFORMÁZÓK: kerüljük a mindennapi használatukat!?erről a pontról is kell beszélni,bár erre még én is azt mondom, hogy lehetetlen betartani és valószínűleg nem is fogom soha, hiszen mindenki számára fontos a formázás, az egyenesítés vagy hullámosítás, göndörítés. Végigkíséri a mindennapjainkat, ám ha úgy vesszük, a 7 pont közül nem is rossz, ha 6-ot be tudunk tartani, ezzel máris értékes centikkel gazdagítjuk a hajunkat.



7 megjegyzés:

  1. én megrendeltem tavaly a komplett lab35 kollekciót a kallostól... hát kb az összes termék használhatatlan volt :/ a sampon nem habzott, nem tisztított, a hajvégápoló tiszta ragacs volt... egyedül a tejproteines spray, ami ért valamit... már bánom, hogy nem küldtem vissza! a wellától viszont nyertem egy hajpakolást és az nagyon szuper!

    VálaszTörlés
  2. Igen, ez ilyen sajnos, de a hajunk elárulja, hogy mi a jó neki, én évek óta wella samponnal mosom, néha ha megmosom mással, érezhetö a különbség, száll összevisza és durva tapintású! A lab 35re kiváncsi voltam, de még most valahogy nem éreztem rá késztetést, ezek szt jol tettrm 😊

    VálaszTörlés
  3. Jajjj, nekem is úgy száll a hajam mostanság, hogy az rettenetes. A tangle teezer hajkeféről olvastam pár dolgot interneten, nem tudom eldönteni, beruházzak-e rá vagy ne. Te találkoztál már esetleg vele vagy akár csak ismerősön keresztül is?

    VálaszTörlés
  4. most nézem, ilyen drágák a Wella samponok?!

    VálaszTörlés
  5. Nem hallottam erről a hajkeféről, nekem a sima fa dm-es is jó, ezer ft körül van.
    A Wella samponok nagyobb kiszerelsben kaphatóak, én olyan ezer ft körül szoktam venni, az jó szerintem, attól függ, hol veszed! Milyen samponod van?

    VálaszTörlés
  6. Változó, amilyet éppen vesznek a családtagok (általában Schauma vagy Head&Shoulders). Ha esetleg veszek külön magamnak, akkor Elseve tükörfény (citrus) sampont, mert annak nagyon szeretem az illatát, van hozzá spray is, ha még azt is ráfújom, akkor illatozik a hajam rendesen mosás után.

    VálaszTörlés
  7. Olyat még nem használtam, biztos fini😊 amugy most én is váltani szeretnék yves rocher samponra, mert az natúr összetevőket tartalmaz...az összes termékük nagyon jó minőségű!

    VálaszTörlés